نرم افزار زمانبندی پروژه

نرم افزار زمانبندی پروژه دسته دوم نرم افزار کنترل پروژه است و وابستگی های کاری افراد و در دسترس بودن کارکنان را در نظر دارد و اینگونه کل دوره ی زمانی پروژه را محاسبه می کند. به نوعی نرم افزار زمان بندی پروژه به شما نشان می دهد که با فرض داشتن تیم، با ساعات کاری در نظر گرفته شده و همچنین برنامه زمانی تعطیلات، به چه ترفند های سریعی برای انجام پروژه خواهید رسید.

نرم افزار زمانبندی پروژه برای راه اندازی کسب و کار و برنامه های کاری نیاز است. برای مدیریت زمانبندی پروژه نرم افزار های زیادی وجود دارد. نرم افزار زمانبندی پروژه به بهبود عملکرد تیم و مدیریت تمام اموری که قرار است انجام شود کمک می کند. در این مقاله پروژه یار قصد داریم برایتان توضیح دهیم که نرم افزار زمانبندی پروژه چیست و برای این نرم افزار های زمانبندی پروژه مقایسه داشته باشیم.

نرم افزار زمانبندی پروژه چیست؟

نرم افزار زمانبندی پروژه در اصل برنامه ای است که با هدف تسهیل گردش کار تیمی افرادی که بر روی پروژه ای فعالیت دارند  می باشد. نرم افزار زمانبندی پروژه هم برای تیم های با تجربه و بزرگ و هم برای تیم های استارتاپی کوچک کاربرد دارد. نرم افزار زمانبندی پروژه تیم را قادر می سازد تا کارهایش تسهیل یابد و وظایفی را به افراد می دهد و یا می توان در حین کار چند ماموریت جدید برای آن ها اضافه نمایید و همچنین با نرم افزار زمانبندی پروژه، مهلت های زمانی راحت تر پیگیری می شوند و اینگونه کل پروژه را از جایگاه مدیریت مرکزی می توان کنترل نمود.

نرم افزار زمانبندی پروژه هم برای مدیران و هم برای کارکنان پروژه مفید است چرا که نرم افزار زمانبندی پروژه به اهداف تیمی و هماهنگ کردن وظایف در پروژه بسیار کمک می کند. نرم افزار زمانبندی پروژه خوب، مجموعه ای از ابزار ها را برای مدیریت پروژه فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد تا منابع خود را توزیع، خروجی ها را کنترل و حجم کار را مدیریت و کنترل داشته باشید.

از مهم ترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه، می توان استقلال وظایف را نام برد، همچنین می توان از این نرم افزار برای انجام و پیشبرد وظایف مرتبط با پروژه ی بزرگتر استفاده کرد.

نرم افزار زمانبندی پروژه توانایی این را دارد که پرژه های متعددی را مدیریت کند ، عملکرد تیم را تجزیه و تحلیل نموده و پیشبرد هر فرد یا کل تیم را به راحتی رصد نماید. نرم افزار زمانبندی پروژه را برای هر نوع کسب و کاری که نیاز به مرتب سازی پروژه ها با وظایف مربوطه باشد، نرم افزار زمانبندی پروژه کمک گر در تقسیم وظایف متعدد، ایجاد جدول زمانی و برقراری ارتباط بین اعضای تیم و تجزیه و تحلیل بهره وری است.

اگر این داده ها را به نرم افزار زمان بندی پروژه بدهید می توانید با اطمینان در مورد تاریخ تحویل پروژه صحبت کنید و بدون گمانه زنی و حدس مذاکره نمایید. با داشتن نرم افزار زمانبندی پروژه، اگر پروژه با تاخیر مواجه شود،  وظایف به شما اطلاع داده خواهد شد.

نرم افزار زمانبندی پروژه در زمان بروز تاخیر، کل بازه ی زمانی پروژه را مجددا محاسبه می کند تا شما متوجه شوید این تاخیر ایجاد شده بر تاریخ تحویل پروژه تاثیرگذار است. نرم افزار زمان بندی پروژه در مواقعی که قرار است بهترین راه برای بازگشت به زمان بندی اولیه انتخاب شود مفید است.

اگر پروژه مورد اجرا محدودیت زمانی نداشته باشد، شما می توانید تنها از نرم افزار مدیریت وظایف پروژه استفاده کنید ولی اگر برای انجام پروژه محدودیت زمان داشته و ضرب العجل غیر منعطفی دارید توصیه می شود که یک نرم افزار زمان بندی پروژه را انتخاب نمایید تا سررسید های قابل دستیابی را به شما نشان دهد و شما را در مسیر هدف نگه دارد تا از تاریخ ها باز نمانید.

استفاده از نرم افزار های سنتی زمان بندی پروژه آنقدر ارزان و ساده نیست. مایکروسافت پروژه یک نرم افزار شناخته شده در دسته ی نرم افزار زمانبندی پروژه است. نرم افزار زمانبندی پروژه نسل جدید که هر روز به صورت آنلاین ظاهر می شوند، ارزان و کاربر پسند هستند.

گیم پلن نمونه خوبی از نرم افزار های زمان بندی نسل جدید است که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد. گیم پلن نوعی از نرم افزار زمانبندی پروژه است که دارای یک رابط کاربری گرافیکی با کاربرد آسان و حق اشتراکی ارزان است و نسخه ی رایگان و محدود آن در دسترس است.

در این نرم افزار زمانبندی پروژه، رابط کاربری، انتقال اطلاعات مربوط به گردش کار پروژه را بر عهده دارد. رابط اطلاعات به یک موتور زمانبندی پروژه قدرتمند متصل است و به طور خودکار یک نمودار میله ای رسم کرده و زمان بندی پروژه را به تصویر می کشد.

نرم افزار زمانبندی پروژه با توانایی برنامه ریزی، ردیابی و مدیریت جدول زمانی پروژه، وظایف و منابع در زمان واقعی، ابزاری ضروری برای مدیران پروژه و اعضای تیم است.

هر پروژه ای از نرم افزار زمانبندی برای بهبود عملکرد تیم سود می برد و در تسهیل بازسازی خانه تا سازماندهی کمپین های بازاریابی چند مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر وقت زیادی ندارید و می‌خواهید در پروژه بعدی خود پیش بروید توصیه می شود از نرم افزار زمانبندی پروژه استفاده کنید تا وظایف، جلسات و رویدادهای تیم خود را در یک پلتفرم جمع‌آوری نمایید.

در نرم افزار برنامه زمانبندی پروژه به دنبال چه چیزی باشید؟

مدیران پروژه باید به دنبال نرم‌افزار زمان بندی پروژه انعطاف‌پذیر باشند تا هر کار، فعالیت و جلسه‌ای را مشاهده کنند. تیم های مدرن به صورت متقابل با سایر بخش ها و از نزدیک با ذینفعان کار می کنند تا محدوده پروژه، اهداف و محصولات قابل تحویل را تعریف کنند. برنامه پروژه باید به صورت هفتگی (اگر نه روزانه) حفظ شود. استفاده از یک نرم افزار زمانبندی پروژه برای گردآوری تیم ها و همکاری با یکدیگر، بهترین راه برای جلوگیری از خزش دامنه یا مسدود کننده های بهره وری است.

اگر به آموزش ms project علاقه دارید دیدن دوره زیر میتواند برای شما خیلی مفید باشد.

ویژگی نرم افزار زمانبندی پروژه خوب

  • گزارش های قابل تنظیم که بر اساس نیازها و نیازهای خاص مدیران پروژه، ذینفعان، رهبری یا مشتریان طراحی شده
  • ابزارهای همکاری مانند چت گروهی، به اشتراک گذاری فایل، و نظرات اختصاص داده شده برای اتصال و به روز ماندن در مورد آخرین پیشرفت ها
  • تقویم های بصری و نمودارهای گانت برای تنظیم وابستگی وظایف، اختصاص منابع و مشاهده پروژه های متعدد در کنار یکدیگر
  • مدیریت بودجه برای نظارت بر هزینه های پروژه، پیگیری پیشرفت در برابر هزینه ها و مدیریت بودجه پروژه
  • مدیریت منابع برای کمک به تخصیص منابع به وظایف و همچنین ارائه راهی برای ردیابی ظرفیت منابع
  • قابلیت جستجوی پیشرفته برای فیلترکردن پروژه ها بر اساس تاریخ، بودجه، منبع، نام پروژه و موارد دیگر
  • گردش کار خودکار برای ایجاد قوانین و اسکریپت های اتوماسیون برای مدیریت بهتر وظایف
  • سلسله مراتب مقیاس پذیر برای مدیریت پروژه های کوچک یا پروژه های پیچیده و بزرگ مقیاس

با در نظر گرفتن این ویژگی های کلیدی، بهترین نرم افزار زمانبندی پروژه را به شما معرفی می کنیم.

بهترین ابزار نرم افزار زمان بندی پروژه در سال 2024

چندین پروژه را برنامه ریزی کنید، وابستگی ها را مدیریت کنید و همه چیز را در جدول زمانی پروژه خود با نمای گانت چارت اولویت بندی کنید.

نرم افزار زمانبندی پروژه Click Up

Click Up یک پلت فرم بهره وری است که برای تیم ها طراحی شده است تا کار خود را به طور موثر و همه در یک مکان مدیریت کنند. ویژگی های پیشرفته قابل تنظیم آن، ایجاد طرح های پروژه دقیق و تجسم آنها از زوایای مختلف می باشد. از نمای تقویم Click Up و ادغام تقویم Google استفاده کنید تا همه را بدون توجه به کد پستی آنها در یک صفحه نگه دارید.

از دیدگاه روزمره، تیم‌هایی که در Click Up همکاری می‌کنند، همه ی کارها و اسناد خود را در دسترس دارند. جلسات زوم را در یک کار شروع کنید، وظایف را به صورت انبوه ویرایش کنید، و با کشیدن و رها کردن ساده وظایف را در تقویم برنامه ریزی کنید.

بهترین ویژگی های Click Up

  • تاریخ‌های شروع دقیق، سررسیدها و زمان‌های دقیق برای دقت در زمان‌بندی مهلت‌ها و نقاط عطف
  • بیش از 1000 ادغام برای آوردن تمام داده ها و اطلاعات مرتبط در یک پلتفرم (تقویم Google خود را با Click Up یکپارچه کنید)
  • نظرات اختصاص داده شده و رشته ای در هر Click Up Doc، وظیفه یا تخته سفید
  • گزارش و داشبورد برای یک نمای کلی سطح بالا از کار شما
  • بیش از 15 نمای پروژه قابل تنظیم برای مدیریت وظایف از هر زاویه
  • در زمان واقعی با اعضای تیم با Docs همکاری کنید
  • تخمین های زمانی پیشرفته برای پیش بینی هفته کاری شما
  • اهداف پروژه خود را ایجاد و پیگیری کنید

محدودیت های کلیک آپ

بسیاری از ابزارهای همکاری قدرتمند می توانند منحنی یادگیری را برای برخی از کاربران ایجاد کنند هنوز همه نماها در برنامه تلفن همراه در دسترس نیستند.

نرم افزار زمانبندی پروژه Toggl Plan

Toggl Plan یک نرم افزار زمانبندی پروژه است که برای مدیریت کارآمد پروژه ها طراحی شده است. با Toggl Plan، کاربران می توانند وظایف ایجاد کنند، منابع را اختصاص دهند، ضرب الاجل تعیین کنند و پیشرفت را در زمان واقعی پیگیری نمایند. این ابزار هم در دستگاه های دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه در دسترس است و به راحتی می توانید پروژه ها را از هر کجا دنبال کنید.

این نرم افزار زمانبندی پروژه، با اجازه دادن به اعضای تیم برای اظهار نظر در مورد وظایف و به اشتراک گذاری فایل ها یا اسکرین شات ها به طور مستقیم از برنامه، همکاری را بدون دردسر می کند. رابط کاربری دوستانه و ویژگی‌های قدرتمند آن به تیم‌ها کمک می‌کند تا سازماندهی شوند، در زمان صرفه‌جویی کنند و نتایج را سریع‌تر ارائه دهند.

بهترین ویژگی های Toggl plan

  • دارای ابزارهای Task Collaboration برای سازماندهی پیوست های فایل، بازخوردها و چک لیست ها
  • مدیریت حجم کار بصری و کارهای تکراری
  • مرور کلی برنامه های تیم در یک صفحه
  • کشیدن و رها کردن زمان بندی در جدول زمانی
  • ادغام دو طرفه با Toggl Track
  • Toggl محدودیت های طرح
  • دسترسی به همه ویژگی های برنامه می تواند چالش برانگیزتر از نسخه وب باشد.
  • برای مدیریت پروژه های متعدد با گردش کار متقابل، مناسب نیست.

 نرم افزار زمانبندی پروژه Gantt PRO

Gantt PRO یک نرم افزار مدیریت پروژه است که برای کمک به افراد و مشاغل در مدیریت و همکاری در پروژه های خود ایجاد شده است. ویژگی‌های زمان‌بندی پروژه را برای ایجاد نمودارهای پویا گانت برای چندین پروژه، تنظیم لیست وظایف، اختصاص وظایف به اعضای تیم و بررسی وضعیت منابع در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این نرم‌افزار همچنین دارای قالب‌های زمان‌بندی برای انواع مختلف پروژه‌ها برای ایجاد سریع طرح‌های پروژه بدون نیاز به شروع از صفر است. علاوه بر این، ابزارهای همکاری مانند قابلیت چت و اظهار نظر در زمان واقعی را برای کمک به تیم ها برای برقراری ارتباط موثر و هماهنگ کردن وظایف به طور موثر ارائه می دهد.

بهترین ویژگی های Gantt PRO

  • گزارش هایی با جزئیات مربوط به وظایف پروژه، پروژه ها، کاربران و موارد دیگر
  • ابزارهای زمان بندی پروژه، از جمله نمای گانت و هیئت
  • زمان‌بندی خودکار برای محاسبه مجدد وابستگی‌های کار
  • نمای بار کاری برای مدیریت بهتر وظایف
  • صادرات فایل PDF، PNG، XLSX، و XML
  • محدودیت های Gantt PRO
  • ایجاد وابستگی وظایف ممکن است یک فرآیند پیچیده در طول برنامه ریزی گردش کار باشد.
  • در مقایسه با سایر نرم افزارهای زمان بندی پروژه فاقد نماهای پروژه متنوع است.

نرم افزار زمانبندی Wrike

Wrike یک نرم افزار زمان بندی پروژه است که برای کمک به تیم‌ها در برنامه‌ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کارشان طراحی شده است. ویژگی هایی مانند لیست وظایف، نمودارهای گانت، تابلوهای کانبان، داشبوردهای سفارشی، تقویم تیم ها، اشتراک گذاری فایل و موارد دیگر را ارائه می دهد.

این نرم افزار برنامه ریزی پروژه همچنین ابزارهایی را برای برنامه ریزی پروژه و همچنین گزارش ارائه می دهد تا بتوان پیشرفت پروژه ها را در زمان واقعی ردیابی کرد. نرم افزار زمانبندی پروژه Wrike با سایر برنامه های محبوب مانند Slack و Zapier ادغام می شود و سازماندهی تیم خود را حتی آسان تر می کند. با نرم افزار زمانبندی پروژه Wrike، می توانید در پروژه ها با تیم هایی در داخل و خارج از سازمان خود همکاری داشته باشید.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی Wrike

  • تجزیه و تحلیل مسیر بحرانی، عکس های فوری و خط پایه در نمودار گانت
  • وارد کننده فایل های Microsoft Project
  • وابستگی ها و نقاط عطف
  • زمان بندی مجدد کار به صورت انبوه
  • پیوندهای وظیفه قابل اشتراک گذاری
  • محدودیت های نوشتن
  • فاقد سیستم مدیریت اسناد (کاوش گزینه های بهتر در گزینه های Wrike)
  • بدون ویژگی یادداشت برداری مستقل

نرم افزار زمانبندی پروژه Hive

نرم افزار زمانبندی پروژه Hive یک پلت فرم مدیریت پروژه با ویژگی هایی مانند مدیریت وظایف، ارتباط تیمی و تخصیص منابع برای برنامه ریزی موفق پروژه است. نرم افزار زمانبندی پروژه Hive یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد که همکاری و کار بر روی وظایف را از هر نقطه برای تیم ها آسان می کند. نرم افزار زمانبندی Hive با توانایی تعیین وظایف، تعیین ضرب‌الاجل‌ها، پیگیری وضعیت پروژه و دریافت اعلان‌ها، به تیم‌ها این امکان را می‌دهد که در بالای برنامه پروژه خود باقی بمانند و ضرب‌الاجل‌های خود را رعایت کنند.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از نرم افزار زمانبندی پروژه Hive، توانایی تجسم زمان‌بندی پروژه و وابستگی‌ها است. با نرم افزار زمانبندی پروژه Hive، تیم‌ها می‌توانند نمودارهای گانت را ایجاد کنند که نمای کلی واضحی از زمان‌بندی پروژه، از جمله وابستگی‌ها و نقاط عطف وظایف، ارائه می‌دهد.

این تجسم به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا موانع احتمالی را شناسایی کرده و برنامه پروژه خود را بر اساس آن تنظیم کنند و اطمینان حاصل شود که در مسیر رسیدن به اهداف پروژه خود باقی می‌مانند.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه Hive

  • جدول زمانی پروژه، خطوط پایه، نقاط عطف و وابستگی ها را با نمای گانت ترسیم کنید.
  • داشبورد فضای کاری برای تجسم تمام فعالیت ها در سراسر پلت فرم
  • Hive Notes برای همکاری با اعضای تیم در زمان واقعی
  • پروژه های والدین با پروژه های فرزند در یک سلسله مراتب انعطاف پذیر
  • قابلیت چت داخلی

محدودیت های نرم افزار زمانبندی پروژه Hive

  • برنامه های قیمت گذاری گران قیمت در مقایسه با سایر نرم افزارهای زمان بندی پروژه
  • ویرایش چند وظیفه ای محدود و قابلیت ویرایش متن غنی

 نرم افزار زمان بندی پروژه Active Collab

Active Collab یک ابزار مدیریت پروژه است که فرآیند مدیریت مشتریان و برنامه ریزی پروژه ها را برای آژانس ها ساده می کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های پروژه دقیق ایجاد کنند، وظایف را به اعضای تیم اختصاص دهند، ضرب الاجل ها را مدیریت کنند و در یک فضای کاری مشترک همکاری کنند.

از مشاهده وضعیت پروژه تا تبادل بازخورد در زمان واقعی، Active Collab طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که به آژانس‌ها کمک می‌کند سازماندهی شده و در مسیر خود باقی بمانند. این پلتفرم یک محیط مشارکتی را برای اعضای تیم فراهم می کند تا در مورد پروژه ها بحث کنند، فایل ها را به اشتراک بگذارند، و به روز رسانی های پیشرفت را به اشتراک بگذارند.

بهترین ویژگی های Active Collab

  • ایمیل نیوزفید با وظایف عقب افتاده، تکالیف موعد آن روز، و همچنین موارد آتی
  • نمونه پروژه ها برای آشنایی با رابط پلت فرم
  • نماهای پروژه شامل فهرست، ستون و جدول زمانی
  • چهار تم رنگی، از جمله تیره و نئون
  • وظایف تکراری، والدین و فرزند

محدودیت های Active Collab

  • مقیاس پذیری محدود برای مدیریت پورتفولیو پروژه
  • گزارش گیری پیشرفته در طرح های گران قیمت در دسترس است.

نرم افزار زمانبندی پروژه Monday.com

نرم افزار زمانبندی پروژه Monday.com یک پلتفرم مدیریت پروژه با طیف وسیعی از ویژگی ها برای کاربران است که به راحتی می توانند پروژه ها را برنامه ریزی، مدیریت و همکاری کنند. با Monday.com، تیم ها می توانند وظایف ایجاد کنند و ضرب الاجل تعیین کنند، اعضای تیم را به وظایف اختصاص دهند، پیشرفت را پیگیری کنند، در مورد وظایف نظر دهند و وضعیت کلی پروژه را مشاهده کنند.

ویژگی‌های تجسمی آن به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا سلامت پروژه را ردیابی کرده و داده‌ها را تجسم کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به سرعت تصمیم‌های بهتری بگیرند. نرم افزار زمانبندی پروژه Monday.com همچنین کنترل دسترسی را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی مدیریت کنند که چه کسانی به کار در سراسر پلتفرم دسترسی دارند و همچنین برای راحتی بیشتر با سایر برنامه های زمان بندی پروژه مانند Slack و Google Drive ادغام می شوند.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه Monday.com

  • بیش از 10 نمای پروژه، از جمله نمودارهای گانت و تابلوهای کانبان
  • گردش کار سفارشی با بلوک های ساختمان بدون کد
  • اسناد اصلی، خصوصی و قابل اشتراک گذاری
  • بیش از 200 دستور العمل اتوماسیون از پیش ساخته شده
  • داشبوردهای بلادرنگ

محدودیت های نرم افزار زمانبندی پروژه Monday.com

  • منحنی یادگیری شیب دار برای آشنایی با توابع و رابط
  • داشبوردها یک ویژگی پریمیوم پولی هستند.

نرم افزار زمان بندی پروژه Google Sheets

نرم افزار زمان بندی پروژه Google Sheets یک برنامه صفحه‌گسترده است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد به راحتی صفحات گسترده را برای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی پروژه ایجاد، همکاری و به اشتراک بگذارند. با نرم افزار زمانبندی پروژه Google Sheets، تیم ها می توانند به سرعت داده ها را در جداول وارد کنند و ظاهر صفحه گسترده خود را با فونت ها، رنگ ها و فرمول ها سفارشی کنند.

این ابزار همچنین شامل ویژگی های قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل داده ها با نمودارها و نمودارها است که می تواند به راحتی با سایر اعضای تیم به اشتراک گذاشته شود. کاربرگ‌نگار Google به تیم‌ها اجازه می‌دهد در زمان واقعی با هم کار کنند و همکاری و ارتباط مؤثر در پروژه‌ها را ممکن می‌سازند. نرم افزار زمان بندی پروژه Google Sheets امن و آسان برای استفاده است و به تیم ها اجازه می دهد تا به سرعت از هر دستگاهی به اسناد خود دسترسی داشته باشند.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمان بندی پروژه Google Sheets

  • عملکرد نظرات و موارد اقدام برای حرکت برنامه‌ریزی پروژه
  • گزینه های راه حل های سفارشی با آیتم های منو و ماکروها با Apps Script
  • ادغام Salesforce برای ارتباط با داده های دیگر پلتفرم ها
  • ویژگی‌های کمکی مانند Smart Fill و پیشنهادات فرمول
  • ذخیره خودکار با تاریخچه نسخه

محدودیت‌های نرم افزار زمان بندی پروژه Google Sheets

  • برای بهبود ویژگی‌های Sheet، افزونه‌هایی از Google Workspace Marketplace لازم است.
  • به عنوان یک نرم افزار برنامه ریزی پروژه مستقل یا ابزار مدیریت کار مناسب نیست.

نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل

نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل یک برنامه صفحه گسترده قدرتمند است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است که به کاربران امکان ذخیره، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و دستکاری داده ها را می دهد. می‌توان از نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل برای انواع وظایف مربوط به زمان‌بندی پروژه مانند ایجاد نمودار گانت، ردیابی پیشرفت پروژه با نمودارها و جداول، محاسبه هزینه‌ها و بودجه، مرتب‌سازی سریع و کارآمد داده‌ها به دسته‌ها، و همچنین ایجاد و قالب‌بندی نمودارها برای نمایش بصری استفاده کرد.

نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل دارای ویژگی‌های زمان‌بندی پروژه متعددی است، مانند جداول محوری و قالب‌بندی شرطی و به کاربران کمک کند تا داده‌های خود را به کارآمدترین شکل ممکن مدیریت، تجزیه و تحلیل و تجسم کنند. این نرم‌افزار را می‌توان هم برای فهرست‌های وظایف اصلی و هم برای نمودارهای پیچیده‌تر مانند مدل‌های مالی استفاده کرد.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل

  • ابزارهای هوشمند برای یادگیری الگوهای کاربر و سازماندهی داده ها
  • فرمول های مدرن برای انجام محاسبات
  • خطوط جرقه و جداول برای پیش بینی روند
  • برنامه های موبایل، دسکتاپ و آنلاین
  • صفحات گسترده سفارشی

محدودیت های نرم افزار زمانبندی پروژه مایکروسافت اکسل

  • فاقد ویژگی‌هایی برای زمان‌بندی منابع یا برنامه‌ریزی پیچیده پروژه است.
  • برخی از نمودارها و گرافیک های اکسل به اشتراک Microsoft 365 نیاز دارند.

نرم افزار زمانبندی پروژه team work

نرم افزار زمانبندی پروژه team work یک پلت فرم مدیریت پروژه و همکاری است که برای تیم ها طراحی شده است تا پروژه ها را به طور کارآمد برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت کنند. نرم افزار زمانبندی پروژه team work ابزارهایی را برای مدیریت ارتباط بین اعضای تیم از طریق پیام های چت، تماس ها و اعلان ها ارائه می دهد. همچنین با ابزارهای محبوب دیگر مانند Dropbox و Google Docs ادغام می شود.

این نرم افزار زمانبندی پروژه team work کاربران اجازه می دهد تا با ایجاد و تعیین وظایف، ردیابی ساعات کار بر روی هر کار، تعیین ضرب العجل ها و نقاط عطف و نظارت بر پیشرفت، پیشرفت پروژه های خود را پیگیری کنند. ویژگی‌های گزارش‌دهی برای کمک به تیم‌ها در بررسی عملکردشان در دسترس است و آن را به یک نرم‌افزار زمان‌بندی پروژه عالی برای تیم‌ها تبدیل می‌کند.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه team work

  • نماهای List، Kanban، Gantt Charts، Table، Everything و My Work
  • مجوزها و سطوح حریم خصوصی برای مشتریان و همکاران
  • نرخ های قابل پرداخت و هزینه برای هر یک از اعضای تیم
  • مدیریت منابع و حجم کار
  • بودجه های سفارشی در هر پروژه

محدودیت های نرم افزار زمانبندی پروژه team work

  • برخی می گویند که دارای کمی منحنی یادگیری برای آموزش و اعمال در سراسر گردش کار است.
  • حداقل قابلیت چت

نرم افزار زمانبندی پروژه Nifty PM

نرم افزار زمانبندی پروژه Nifty PM یک پلت فرم آنلاین مدیریت پروژه است که به تیم ها کمک می کند تا با برنامه پروژه خود همکاری کنند و سازماندهی شوند. گردش کار مدیریت پروژه‌ها، وظایف، منابع و ذینفعان را با ویژگی‌های کاربردی آسان مانند زمان‌بندی کار، جدول زمانی بصری برای ردیابی پیشرفت و اهداف، اعلان‌های خودکار برای نگه داشتن اعضای تیم در همان صفحه، و گزارش‌دهی قوی ساده می‌کند.

نرم افزار زمانبندی پروژه Nifty PM دارای ادغام‌های متعددی با برنامه‌های تجاری محبوب مانند Dropbox، Google Drive و Slack است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه فعالیت‌های مدیریت پروژه خود را به سایر گردش‌های کاری خود متصل کنند.

بهترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه Nifty PM

  • وابستگی های Milestone برای مسدود کردن همه وظایف در یک نقطه عطف تا زمانی که سایر وظایف یک نقطه عطف کامل شوند.
  • سفارشی سازی ماژول برای تناسب با نقش و نیازهای یک عضو تیم در یک پروژه
  • اتوماسیون بلادرنگ وضعیت در حال پیشرفت، تکمیل شده و معوقه
  • فیلدهای سفارشی برای داده های اضافی و اطلاعات در مورد نقاط عطف
  • ادغام های بومی و تعبیه های سفارشی

محدودیت های نرم افزار زمانبندی پروژه Nifty PM

  • برای استفاده از ویژگی‌های اصلی در مقایسه با سایر ابزارهای زمان‌بندی پروژه، برنامه‌های پولی گران‌قیمت مورد نیاز است.
  • طرح رایگان محدود به دو پروژه فعال است.

انواع ابزارها و نرم افزارهای زمان بندی پروژه

هنوز مطمئن نیستید که کدام ابزار برنامه ریزی پروژه برای تیم شما بهترین است؟ ما انواع نرم افزارهای زمان بندی پروژه را برای کمک به شما در یافتن بهترین مناسب تقسیم بندی کرده ایم:

نرم افزار گانت چارت

نرم افزار نمودار گانت یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارهای زمان بندی پروژه است. این یک نمایش بصری از وظایف پروژه، جدول زمانی و وابستگی ها را ارائه می دهد. با یک نمودار گانت، می توانید به راحتی پیشرفت پروژه را ردیابی کنید، گلوگاه های احتمالی را شناسایی کنید و تنظیماتی را برای اطمینان از تکمیل به موقع انجام دهید. بسیاری از نرم‌افزارهای نمودار گانت نیز ویژگی‌های مشترکی را ارائه می‌کنند که به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا وضعیت وظایف را به‌روزرسانی کنند، نظرات خود را اضافه کنند و به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند.

ابزارهای مدیریت پروژه چابک

ابزارهای مدیریت پروژه چابک برای تیم هایی طراحی شده اند که از متدولوژی Agile پیروی می کنند. این ابزارها بر توسعه تکراری تمرکز می‌کنند و تیم‌ها را قادر می‌سازند پروژه‌ها را به وظایف کوچک‌تر و قابل مدیریتی به نام اسپرینت تقسیم کنند. نرم‌افزار مدیریت پروژه چابک همکاری را تسهیل می‌کند، شفافیت را ارتقا می‌دهد و به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت با نیازهای در حال تغییر سازگار شوند. ویژگی‌هایی مانند تابلوهای Kanban، داستان‌های کاربر، و نمودارهای سوختگی، ردیابی پیشرفت را آسان‌تر کرده و از تحویل به موقع پروژه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.

نرم افزار مدیریت منابع

مدیریت منابع نقش مهمی در برنامه ریزی پروژه ایفا می کند. نرم افزار مدیریت منابع به سازمان ها کمک می کند تا تخصیص منابع را بهینه کنند و اطمینان حاصل کنند که افراد مناسب در زمان مناسب به وظایف مناسب اختصاص داده می شوند. این ابزارها در زمان واقعی در دسترس بودن منابع، توزیع حجم کار و برنامه ریزی ظرفیت را فراهم می کنند. نرم افزار مدیریت منابع تیم ها را قادر می سازد تا از بارگذاری بیش از حد برنامه های پروژه جلوگیری کنند، از تضادهای زمان بندی جلوگیری کنند و بهره وری را به حداکثر برسانند.

نرم افزار روش مسیر بحرانی (CPM)

نرم افزار Critical Path Method (CPM) برای مدیریت برنامه های پروژه با وظایف متعدد وابسته به یکدیگر ایده آل است. این به شناسایی مسیر بحرانی کمک می کند، که دنباله ای از وظایف است که مدت زمان کلی پروژه را تعیین می کند. نرم‌افزار CPM به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا وابستگی‌های کار را تجزیه و تحلیل کنند، زمان‌بندی پروژه را تخمین بزنند و تاخیرها یا تنگناهای احتمالی را شناسایی کنند. با تمرکز بر مسیر بحرانی، تیم ها می توانند وظایف را اولویت بندی کنند و منابع را به طور موثرتری تخصیص دهند و موفقیت پروژه را تضمین کنند.

ابزارهای همکاری

ابزارهای همکاری برای برنامه ریزی موثر پروژه، به ویژه برای تیم های از راه دور یا توزیع شده ضروری هستند. این ابزارها ارتباط، به اشتراک گذاری فایل و همکاری یکپارچه بین اعضای تیم را تسهیل می کند. ویژگی‌های زمان‌بندی پروژه مانند پیام‌رسانی بی‌درنگ، تخصیص کار، و به اشتراک‌گذاری اسناد، ارتباط تیم‌ها و کار موثر با یکدیگر را آسان می‌کند. نرم افزار همکاری با ابزارهای زمان بندی پروژه ادغام می شود تا راه حلی جامع برای مدیریت پروژه ها و تقویت کار تیمی ارائه دهد.

نرم افزار زمان بندی پروژه برای مدیران پروژه

Click Up بهترین نرم‌افزار زمان‌بندی پروژه برای هر کسی است که می‌خواهد سازماندهی شده و در انجام پروژه‌های خود مشغول به کار باشد. با رابط بصری و ویژگی های کاربر پسند خود، راه ساده ای را برای انجام همزمان چندین کار ارائه می دهد.

به علاوه، قابلیت‌های همکاری آن به افراد یا تیم‌ها کمک می‌کند تا از هر مکانی برای بهترین تجربه زمان‌بندی پروژه با یکدیگر همکاری کنند. همین امروز یک حساب کاربری رایگان در Click Up ایجاد کنید.

آوریل 6, 2024

0 پاسخ به "نرم افزار زمانبندی پروژه"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




مهندس محمد فلاح
دارای مدرک مدیریت پروژه حرفه ای PMP از PMI آمریکا

بیش از 14 سال سابقه حرفه ای در پروژه های عمرانی و صنعتی

تلفن تماس: 09398593789
ایمیل: fallah@projectyar.com

X